Per pirmas dvi antrojo karantino savaites žmonių aktyvumas ieškant ir perkant būstą – nemažėja. „Vienintelis pokytis, kurį matome, kai šalyje buvo įvestas antrasis karantinas, žmonėms atsirado daugiau laisvo laiko, todėl gali aktyviau planuotis butų apžiūras gyvai ar konsultuotis su pardavėjais nuotoliniu būdu“, – sako HOMA vykdomoji direktorė Jurgita Kveselaitė. NT ekspertė išskiria pirkėjų grupes, kurios šiuo metu aktyviausiai konkuruoja dėl laisvų butų sostinėje.
Dvigubai daugiau darbo pardavėjams
Pasak J. Kveselaitės, per pirmas dvi lapkričio savaites, jos vadovaujamos įmonės pardavimų specialistai turėjo dvigubai daugiau susitikimų su klientais, nei tuo pačiu laikotarpiu spalio mėnesį.
„Per pirmas dvi spalio savaites turėjome 35 būsto apžiūras su klientais. Per tokį pat dienų skaičių lapkritį– jau 73 apžiūros. Pardavimų rezultatai taip pat išlaiko kreivę kylančioje pozicijoje – 2 butais daugiau, nei tuo pačiu laikotrapiu spalį“, – rezultatas dalinasi J. Kveselaitė
Ekspertė pastebi, kad dirbdami iš namų žmonės yra mobilesni, turi daugiau laiko papildomoms veikloms, todėl gali lanksčiau planuotis dominančio būsto apžiūrą.
„Daugelis rinkos dalyvių tikėjosi, kad metų pikas jau pasiektas, tačiau skaičiai ir toliau auga. Per pirmas dvi lapkričio savaites sulaukėme virš 300 užklausų dėl dominančio būsto. Pirmosiomis šių metų kovo savaitėmis gavome vos 20 tokių paklausimų. Besidomintys mūsų projektais karantino metu gali konsultuotis vaizdo ar telefoniniu skambučiu, arba gali susitikti ir gyvai apžiūrėti vystomą projektą“, – sako J. Kveselaitė.
Perka ir gyvena
Pasak J. Kveselaitės, maždaug 4 iš 10 šiuo metu aktyviai ieškančių būsto – jaunos šeimos. Kiti – nesusituokę, vieniši, dažniausiai – be vaikų. Didesnei daliai jų – tai pirmasis būstas, kita dalis – siekia pasigerinti gyvenimo sąlygas, t.y. išsikeisti turėtą būstą į labiau komfortišką.
„Teoriškai, pirmojo būsto pirkėjai turėtų būti jautriausi, nes sprendimas – itin reikšmingas, patirties– mažai. Tačiau šios grupės pirkėjai – jauni, smalsūs, dažnai – racionalūs. O jų sprendimą nulemia ne emocijos – bet faktai. Pirmojo karantino metu jie, kaip ir visi kiti rinkos dalyviai, sustojo, bet pamatę, kad ekonomika ir toliau sukasi, antrojo karantino metu, kol kas, jokių dvejonių nerodo“, – pastebi J. Kveselaitė.
Registrų centro duomenimis, šių metų III ketvirtį 819 696 žmonių Lietuvoje turėjo po vieną butą.
Investuotoja į NT
Kita didelė ir aktyvi pirkėjų grupė – investuotojai. Tai asmenys, kurie perka ne pirmąjį savo būstą ir investiciją į NT laiko geriausiu būdu saugiai panaudoti turimas laisvas santaupas. Registrų centro duomenimis, šių metų III ketvirtį 136 355 žmonės turėjo po du butus, 24 102 turėjo po tris butus, 4 138 – po keturis, 1 273 – po penkis ir daugiau butų.
„Mūsų įmonės pardavimuose šie asmenys šiuo metu sudaro apie 30 proc. visų pardavimų. Dauguma jų – ieško 40-50 kv. m naujos statybos būsto, kuris būtų likvidus, turėtų išliekamąją vertę – būtų vystomas perspektyviame miesto rajone, būtų patrauklus nuomos rinkoje,“ – pastebi J. Kveselaitė.
„HOMA“ duomenimis, šiuo metu sostinėje populiariausi rajonai naujos statybos būstui: Šnipiškės, Pilaitė, Naujamiestis, Žirmūnai ir Užupis. Ekspertė pastebi, kad skirtingi pirkėjai perka skirtingą būstą. Pavyzdžiui, Senamiestyje ir Markučiuose populiariausi didesni, 50-70 kv. m butai, o tiksliniai tokio būsto pirkėjai – šeimos, turinčios erdvesnio buto poreikį ir nenorinčios keltis už miesto.
„Ekonominės klasės mikrorajonuose tokiuose kaip Bajorai, Lazdynėliai, Pašilaičiai – populiariausi gerokai mažesni, t. y. 35-45 kv. m butai, nes pagrindiniai pirkėjai yra finansiškai jautresni. Įdomu tai, kad Naujamiestyje taip pat populiariausi nedideli butai ir tai stipriai išsiskiria iš kitų mikrorajonų centrinėje miesto dalyje. Pastebime, kad čia kur kas aktyvesnės vienišų, jaunų porų be vaikų bei investuotojų pirkėjų grupės“, – sako J. Kveselaitė.
Šaltinis: BNS.
Nuotrauka: Jurgita Kveselaitė | HOMA.